fredag 21 december 2012

Tårta med Prinsess tema!

Idag var det dags att fira min brorsdotters 6 års dag!
Firandet var suveränt. Men mina planer för den perfekta tårtan blev en total flopp.
Jag skulle igår baka bottnarna efter att ha slutat jobbet kl 18:30 men blev kvar till kl 20:00. Jag lyckades baka en fin botten men hade problem med lampan i köket. Och dåligt ljus talar för sig själv. Tårtan blev inte lyckad.
Smaken var god men av någon anledning lyckades jag fodra marsipanen fördåligt. Det dåliga ljuset gjorde att jag kavlade marsipanen alldeles för tunn :(

Tårtan blev helt enkelt ojämn och jag väldigt besviken så klart. Jag skulle avsluta tårtan idag efter jobbet precis innan jag skulle gå och lämna över tårtan. Vad händer idag då? Jo hade en krissituation på jobbet vilket medförde att jag istället för att sluta kl 17 slutade jag strax innan kl 19 :(
Stressa hem, göra klart det sista på tårtan, fixa mig själv och tiden att fota fina foton på tårtan och Cake popsen räckte inte till.
Bilderna som jag tog är inte alls bra, ljuset faller så konstigt på tårtan att den ser mer ojämn ut än den var.
På bilden ser man en linje (nästan som en spricka på tårtan) den syntes inte annars.
Usch sådan besvikelse och det här som skulle bli så perfekt. (Brorsdottern var i alla fall nöjd och det är väl viktigast).
Min slutsats är att jag aldrig mer ska göra tårta eller något som är viktigt när man stressar. Nästa gång ska jag se till att vara ledig hela dagen och bara koncentrera mig på tårtan.

Så här blev resultatet, bättre kan jag!

Tårta

Tårta

Cake pops

Cake pops



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar