måndag 24 oktober 2016

Dop tema denna vecka

Hej.
Jag tänkte göra ett dop tema denna vecka.
Vi döpte Viktor för två månader sedan och jag gjorde allt från bakning till dekorationer själv. Det krävdes några månaders förberedelser men det var värt varje sekund då jag själv blev ganska nöjd med resultatet.

Först ut idag är inbjudningskorten till gästerna.
Det blev en hel del prototyper tills jag blev nöjd men till slut valde jag hur jag ville ha dem.



När jag började med förberedelserna så planerade jag först en rödtråd som skulle följa dopet.

Jag hittade på ett monogram som skulle finnas med under dopet, färgtemat vitt, blått och grått samt krona och rosett. Dessa skulle vara återkommande i alla detaljer.



Så här blev resultatet när inbjudningskorten var klara.


Det syns inte här men den mindre vita kronan var gjord av ett papper i pärlemor och skiftade så fint.

Även texten var tryckt på papper av pärlemor



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar