fredag 30 november 2012

Äntligen Lussekatter med RIKTIG Saffran!

Efter att ha legat sjuk och bortkopplad från världen i fyra dagar blev jag i dag sugen att äntligen få baka mina lussekatter med riktig Saffran. Måste säga att de blev riktigt goda och hade jag fortfarande inte varit lite svag så hade jag nog lagt ner mer tid på formen.
Jag tycker att problemet med lussekatter är att jag inte brukar tycka om dem dagen efter. Jag tycker att de blir hårda, torra och osmakliga. Det här är ett nytt recept som jag testar och sägs vara väldigt bra. Så det visar sig imorgon :)
Får väl äta en extra idag för säkerhets skull :)
Jag gillar inte heller när russinen blir brända och torra. Därför brukar jag inte trycka i dem i lussekatterna utan jag brukar rulla in dem i lussekatterna när jag rullar dem (en del hoppar upp vid gräddning en del ej).




Lussekatter

Lussekatter

2 kommentarer :