torsdag 27 december 2012

Macarons

För ett tag sig gjorde jag mina första Macarons. Jag var nervös inför den utmaningen då jag har hört att det är så otroligt svårt. Innan jag började göra dessa beslutade jag mig om att läsa om de vanligaste felen som uppstår när man gör Macarons.
Jag var så klart rädd för att de ska spricka, få fel form, tappa färg och allt annat som kan gå fel.
Jag gjorde noga enligt instruktionerna på receptet utan att stressa och tog det väldigt lugnt.
Det sägs att man inte ska göra Macarons om det regnar ute då de lätt spricker. Så klart regnade det ute just den dagen då jag gjorde mina Macarons men jag lyckades och bara ett fåtal sprack.

Mina Macarons var fyllda med jordgubbschoklad. Formen får jag öva på då spritsa inte är min starkaste sida.

Macarons

Macarons


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar