torsdag 18 april 2013

Påsk Cake Pops!

Eftersom jag älskar att göra Cake pops då det är så kul att göra dem och då de fungerar som dekoration på bordet så fanns det även Cake pops på mitt påskbord.

Det var mer än Cake popsen som dekorerade vårt påskbord! Påsk kaninen Roger  fungerade bra som prydnad


Jag gjorde tre varianter av Cake pops, Påskhare (som snarare ser ut som blandning mellan hare och katt), kycklingar och påskägg.

Fyllningen gjorde jag vaniljsockerkaka med hallonsmak.
Kycklingarna var doppade i gul candymelts och hararna och äggen var doppade i vit choklad.
Dekorationerna gjorde jag i sockerpasta och marsipan samt små små socker pärlor.

Cake pops påskhare


Cake pops kyckling

Cake pops påskägg

Cake pops påskägg, kyckling, påskhare


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar