fredag 3 januari 2014

Nyårs Cake Pops steg för steg!

Till nyårsafton gjorde jag Cake pops! Jag tycker Cake pops pryder festbordet så fint. Jag tänkte visa med steg för steg beskrivning hur jag gjorde mina Cake pops i form av champagneglas.
Cake Pops till nyår steg för steg


Cake Pops till nyår steg för steg

Till ca 24 st Cake Pops behöver du:


  • Ca 24 st klubbpinnar (helst vita) För mig var de vita slut i affären.
  • Små strösselkulor
  • Candy Melts: vita och trosa (Det är viktigt att de vita har samma form dom Bild 6 nedan visar).
  • Granatäpple Ca 100 ml (juice av granatäpple går också bra).
  • Sockerkaka (form på 21 cm)
  • 2 msk Philadelphia ost
  • 1 st Grill pinne av trä eller ett annat spetsigt föremål.


Cake Pops till nyår steg för steg

Gör så här:

Cake Pops till nyår steg för steg

1. Börja med att plocka bort granatäppelkärnorna.
2. Lägg kärnorna i en sil och pressa ut juicei en behållare. Du behöver ca 100 ml.
3. Smula sockerkakan i små smulor i en bunke.
4. Tillsätt granatäppeljuicen och blanda väl. Häll i 1-2 msk Philadelphiaost och blanda till en jämn deg.
5. Forma degen så att du får ca 4 cm stora konformade bitar som Bild 5 visar.


Cake Pops till nyår steg för steg

6. Ta en vit Candy Melts och stick försiktigt hål i mitten av den med ett vasst föremål tex en grillpinne. Snurra försiktigt ner det vassa föremålet. (Trycker du bara ner den kan Candy Meltsen spricka). Se Bild 6. Det är denna del dom ska föreställa foten på champagneglaset. Gör så med ca 24 st.
7. Stick ner en klubbpinne genom hålet. Bild 7.
8. Smält den rosa Candy Meltsen och doppa den ena änden av grill pinnen i den. (Den änden där Candy Meltsen är lite kupad. Stick sedan i den doppade änden i den konformade deg biten. Låt stå i frysen ca 10 min. Upprepa på alla 24 st.
9. Ta ut alla Cake Popsen ur frysen och doppa en efter en i den rosa Smälta Candy Meltsen. Låt allt stelna helt i frys i ca 10 min.
10. Smält ner lite vit Candy Melts och doppa den övre delen av Cake Popsen i den. Bild 10.
11. Innan det vita har stelnat helt doppar du den i en skål med strössel så det bildar champagnebubblor.

Cake Pops till nyår steg för steg

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar