måndag 10 februari 2014

Recept på Alla hjärtans dag Cake pops

God morgon!
Som jag skrev igår så kommer jag varje dag den här veckan skriva om lite tips och recept till Alla hjärtans dag.
Jag börjar med Cake pops med hallonsmak. Dessa är super goda och passar så fint på dessertbordet.


Recept på Alla hjärtans dag Cake pops med smak av hallon

Recept på Alla hjärtans dag Cake pops med smak av hallon


  • 3-4 dl sockerkaks smulor (När jag bakade tårtbotten sist så färgade jag den rosa med lite röd karamellfärg och bakade lite extra som jag frös in)
  • 50-70 g Philadelphiaost
  • Några droppar hallonessens
  • Cake pops pinnar, grillpinnar eller sugrör
  • Candy melts



  1. Börja med att smula socker kakan i en bunke. 
  2. Blanda Philadelphiaosten tillsammans med lite florsocker, mängden på florsocker beror på hur sött du vill ha.
  3. Tillsätt 2-3 droppar hallonessens i Philadelphiablandningen.
  4. Tillsätt lite Philadelphiablandning i taget till smulorna och blanda (degen ska bli lite kladdig och fast men inte för blöt.
  5. Rulla smeten till bollar (stora som femkronor).
  6. Sätt in dem i frysen på 5-10 min. 
  7. Under tiden som bollarna står kallt kan du smälta lite Candy melts. 
  8. Doppa ca 1 cm av cake pops pinnen i de smälta Candy meltsen.
  9. Peta in pinnen i bollen. Gör så på alla bollarna.
  10. Låt stå i kylen i ca 5 min eller tills Candy meltsen på cake pops pinne har stelnat helt. 
  11. Smält resten av candy meltsen och doppa varje Cake pops i Candy meltsen.
  12. Gör så med alla cake popsen. Låt Candy meltsen på alla Cake popsen stelna i kylen. Jag brukar låta mina Cake pops stå i ett glas med socker i kylen.
  13. Dekorera efter önskemål, jag dekorerade med socker blommor som jag fäste med en droppe smält candy melts.
Recept på Alla hjärtans dag Cake pops med smak av hallon

Recept på Alla hjärtans dag Cake pops med smak av hallon


2 kommentarer :