tisdag 6 maj 2014

Påsk tårta

Den här året har det inte blivit lika mycket Påsk bakning som innabrorsdotter hjälpteet lite körigt just nu. 
Men en tårta fick det bli på Påsk bordet. Min Mamma såg den senaste marängtårtan som jag gjorde så hennes önskemål blev en likadan.
Tårtan är marängbottnar med en limecurd fyllning samt passionsfruktsmousse.
Jag toppade tårtan med ett lager Chokladganache och frukter så som gröna vindruvor, hallon, passionsfrukt och physalis. 
Som dekoration hade jag guldflarn och påskliljor av sockerpasta.

En steg för steg beskrivning på hur man gör påskliljorna från denna tårta  finns i ett tidigare inlägg.

Marängtårta

Marängtårta

Jag fick dessutom den bästa hjälpen med att göra denna tårta. Min brorsdotter hjälpte flitigt till med denna tårta.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar