lördag 16 augusti 2014

Caketopper till en Brölloptårta!

För någon vecka sedan fick jag äran att göra en caketopper till mina vänner som gifte sig. På grund av tidsbrist kunde jag inte hjälpa till med hela tårtan utan jag gjorde bara en caketopper och tårtan beställde bruden på annat håll. Bruden ville ha ett bröllopspar som prydde deras tårta.

Jag blev förskräckt av bara tanken då jag absolut inte kan göra människor. Men inte kunde jag väl svika mina goda vänner så jag beslöt att hjälpa dem med en risk för att förlora mina vänner :) ( Vi är vänner än idag så jag antar att de godkände mitt jobb) 

Valet för hur figurerna skulle se ut var enkelt. Jag beslöt mig för att göra en "rolig" kopia av brudparet. Paret lärde känna varandra på Kos i Grekland så brudparet fick sitta på en resväska. 
Resväskan hade en liten etikett med deras initialer och texten Kos.

Figurerna är så klart helt ätbara och gjorda i sockerpasta. 










Inga kommentarer :

Skicka en kommentar