måndag 29 september 2014

Födelsedagstårta med trav tema

I helgen gjorde jag en tårta med Trav tema. Victoria som beställde tårtan önskade en travhäst med sulky och ryttare på tårtan!

tårta med trav tema


Dekorationerna är gjorda i sockerpasta och det är nog enligt mig den svåraste dekorationen som jag har gjort.
Själva hästen var det inga problem med att göra men sulkyn har så många små delar som ska klara av att ha en ryttare på och ändå vara stabil. Men det är väl bra att få en prövning på sitt tålamod lite då och då.

Själva tårtan hade choklad bottnar. Fyllningen var hallonsylt, vaniljkräm och en krämig chokladmousse.

Jag tycker chokladmoussen är så himla god att jag själv inte kan få nog av den.
Recept på den hittar ni här.

tårta med trav tema

tårta med trav tema

tårta med trav tema

tårta med trav tema

tårta med trav tema

tårta med trav tema



2 kommentarer :