söndag 23 augusti 2015

Baby shower tårta!

I helgen gjorde jag första tårtan på 8 månader och det var med blandade känslor jag satte igång projectet men när jag väl kom igång så var det lika roligt som det alltid har varit.

Tårtan var en baby shower tårta till en kompis som ska få en pojke. 

Baby shower tårta

Baby rumptårta



Så klart gick tårtan i blått och vitt. Och smakerna var en blandning av choklad och bär.

Tårtan hade två sorters bottnar med vartannat lager vaniljbotten och vartannat lager chokladbotten. Det blev fyra lager tårtbottnar.
På varje botten bredde jag ut ett lager hemmagjord blåbärssylt sedan hade jag hallonmousse på chokladbotten och chokladmousse på vaniljbotten.

Tårtan hade också en hemlig gömma mitt i som var fylde med amerikanska blåbär.

Baby rumptårta
Blåbärsgömma som en överraskning i tårtan


Bebisrumpan var gjord av Rice krispies treat som jag täckte med sockerpasta. 
Alla andra dekorationer gjorde jag helt i sockerpasta och avslutade tårtan med ett blått sidenband längst ned.

Baby shower tårta

Baby shower tårta




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar