torsdag 24 november 2016

Jul pyssel

Hej.
Nu har jag en hel massa projekt på gång på en och samma gång (både jul och annat pyssel). Igår blev jag klar med julkransen till dörren sedan bakade jag lussebullar men dessa hade jag i ugnen alldeles för länge så dessa kan jag inte visa. Jah måste vänja mig att ställa timern när jag bakar. Jag glömmer ofta bort då jag börjar leka med Viktor eller hittar på något annat.
I vårat förra kök  hade jag en ugn med inbyggd timer men eftersom den här lägenheten hade en ny ugn så sålde jag den andra. 

Men åter till jul pysslet och dörrkransen som jag gjorde igår. Blev trött på den jag hade så improvisreade jag lite och gjorde en egen av det jag hade hemma.



Själva stommen gjorde jag av ett grövre snöre som jag doppade i trälim blandat med vatten. Sedan formade jag tråden till en cirkel i ett par varv. Jag virade en ståltråd runt så att den skulle hålla ihop och lät allting torka över natten.
Dagen efter limmade jag fast höliknande gräs av något slag runt kransen och virade runt ett rött siden band.



Jag dekorerade kransen med ett hjärta med texten god jul och med dekorationer av filtväv. Dessa var egentligen en helhet i ett band men jag klipte ut stjärnorna, snöflingorna och renarna. Blev faktiskt riktigt nöjd med resultater. Så nu är det mesta av julpyntet uppe.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar