torsdag 3 januari 2013

Babytårta!

I juli kom min väninnas son till världen. Jag var så förväntansfull att jag hade planerat att göra tårta till henne så fort vi fick veta att det blir en pojke. Lilla Max är väldigt speciell för mig då jag och hans mamma umgicks så gott som varje dag under hennes graviditet, jag fick vara med på ultraljudet, jag såg att det blir en pojke och jag fick till och med vara med då han såg välden för första gången.
Hans fina föräldrar fick en tårta av mig på BB. Denna tårta gjordes i all hast och efter så gott som två dygns sömnlöshet. Det är kul att utvecklas och se så här efter ett halv år vad jag skulle göra annorlunda med tårtan nu. Definitivt skulle jag inte kavla marsipanen så tunn då den sprack på ett väldigt fult sätt.
Tårtan var täckt med vit marsipan och även bebisen var gjord av marsipan. tårtan var fylld med hallon och vanilj kräm.

Detta var resultatet efter 48 timmars sömnlöshet ...

Marsipantårta
Lägg till bildtext

Marsipantårta

Ha det så gott!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar