fredag 23 november 2012

Intresse för bakning!

Eftersom mitt intresse för bakning bara ökar tänkte jag att det kan vara kul att börja blogga om det.
Idag har jag gjort världens tabbe gällande bakning som slutade i katastrof och att allt hamnade i papperskorgen :(


När jag skulle på semester till Egypten sa alla till mig att köpa med mig hem saffran (Den är tydligen billig och bra). Köpte därför med mig hem en hel del som jag både gav bort och behöll själv. Nöjd efter att ha prutat och fått min fina saffran var det idag dags att baka Lussekatter.



Allting började bra, degen jäste fint, min nyinköpta köksvåg vägde upp alla ingredienser exemplariskt, allt rullade på fin fint, tills.......


Jag tar fram Saffranet och börjar fundera varför den inte luktar. Funderar på att den kanske kommer börja dofta i degen. Jag hoppas på att degen får den fina gula färg som den ska och börja dofta saffran men blir lite besviken av att se att saffranet har färgat degen rosa. Blond och blåögd intalar jag mig att den kommer börja dofta när man gräddar Lussekatterna men hoppet försvann i papperskorgen med degen och en del av Lussekatterna.

Det Falska saffranets effekt!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar