fredag 23 november 2012

Min första marsipantäckta tårta!

Denna tårta är den första marsipan täcka tårtan som jag gjorde för ganska exakt ett år sedan till min sambos födelsedag!
Nu hoppas jag på att bara utvecklas och bli bättre.
Har sakta men säkert börjat köpa in redskap som jag senare kan lägga upp på bloggen.
I början köpte jag tårtbottnar, nu bakar jag själv och har börjat göra egna fyllningar med :)

Marsipantårta
Min första marsipantäckta tårta!



Och så här såg födelsedagstårtan ut i år, ett år senare. Jag vågar leka mer nu i alla fall :)

I år ville jag göra en riktigt manlig tårta med en cigarr och en manlig Louis Vuitton väska.
Till den här tårtan har jag bakat en ljusbotten. Fyllningen var vispgrädde med krossad mandel och mandelmassa. Jag hade även kört jordgubbar i en mixer som jag hade på. Jag ville balansera den söta socker pastan med chokladsmak och de syrliga jordgubbarna.


tårta


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar