torsdag 17 januari 2013

Modellerat en Kamel!

I helgen ska jag och ett par vänner ha ett 1 års kalas. Det är nämligen så att för ett årsedan åkte vi på semester till Egypten med ett annat par. Där lärde vi känna ett underbart par till som visade sig att de bor i Stockholm där vi bor och som vi fortfarande håller kontakten med och vi har blivit väldigt bra vänner under det här året.
Alla tillfällen att träffas är bra tillfällen och då är väl 1 års kalas en perfekt ursäkt för att träffas och äta gott.
Imorgon ska jag baka inför kalaset men tårt dekorationerna är så gott som klara.
En liten smygtitt på vad som kommer finnas på tårtan som så klart kommer gå i Egyptisk tema.

Figurerna är gjorda i sockerpasta som jag har färgat in i de färger jag önskade mig!

fondant camel

camel i sockerpasta

figurer i sockerpasta


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar