fredag 8 februari 2013

Alla hjärtans dag pyssel!

Jag har lite sakta men säkert börjat pyssla inför alla hjärtans dag!
I år tänkte jag testa med att göra egna praliner. Jag har för tillfället ingen chokladtermometer så jag tog en risk och gjorde praliner i alla fall vilket resulterade i fläckiga praliner så klart.
Jag ska köpa mig en termometer och lära mig att göra praliner.
Men eftersom jag köpte pralinform som passar perfekt till alla hjärtans dag så var jag bara tvungen att testa den.

Pralinerna har jag gjort i två smaker de ena är fyllda med skogsbärsgelé och de andra med marsipan.
Jag har även börjat göra sockerdekorationer som kommer pryda mina sötsaker på alla hjärtansdag som kommer gå i rosa, röd och blommigt tema.



Chokladpraliner

Hemma gjorda Chokladpraliner

Hemma gjorda Chokladpraliner

Sockerblommor till Alla hjärtans dag





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar