söndag 20 oktober 2013

Paket från Fazer!

Hej!
I fredags fick jag ett fint paket från Fazer med fina produkter.
Trots jobbhelg och tidsbrist var jag bara tvungen att testa produkterna med en gång :)
Paketet innehöll Fazer ögon Cacao, Fazer ögon Vaniljsocker, Fazer ögon bakpulver, Fazer ögon ljus choklad, Fazer ögon 70% premium choklad, Fazer ögon vit choklad och Fazer ögon vit choklad citron.
Gå gärna in på www.fazer.se för att titta på fler av Fazers produkter.

Paket från Fazer

Paket från Fazer

Jag bakade kakor och använde mig av Fazers kakao, vaniljsocker och Premium chokladen.
Kakaon och vaniljsockret hade jag i kakorna. Medan premium chokladen smälte jag ned och doppade varje kaka i. Kakaon doftade underbart och smakar ljuvligt. Även smaken på Premium chokladen är jätte god dock klantade jag till det med tempereringen av chokladen. Jag har inte tempererat choklad så många gånger innan så jag fick lite prickar på mina kakor. Men vad är det man brukar säga övning ger färdighet.

Till kakorna gjorde jag varmchoklad med smak av apelsin. Mums.
Jag återkommer i senare inlägg om hur jag gjorde mina kakor och varmchokladen. Den är hur god som helst och helt perfekt att dricka under mörka kalla höst och vinter kvällar.

Kakor och varmchoklad

Kakor och varmchoklad


Tack för produkterna Fazer nu ska jag klura på fler underbara chokladiga bakverk :)


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar