tisdag 15 oktober 2013

Ticket tårta till bästa kollegorna!

Hej!

Jag har så bra arbetskollegor och vi har så kul ihop. Förra veckan var vi i Berlin tillsammans och jag fick pikar om att de vill ha en Ticket tårta.
Ja, jag jobbar som resesäljare på Ticket resebyrå. Vad gör man inte för sina kollegor?
Det fick bli en Ticket tårta och temat blev så klart resa.

Ticket tårta


Ticket texten och resväskan gjorde jag i Sockermassa. Väskan fick vara en symbol för vilka nationaliteter som jobbar i vår butik så alla fick vara med på tårtan på sätt och vis.

Jag fyllde tårtan med hallonsylt och hallonmousse. Tårtbotten brukar suga åt sig av sylten och blir härligt saftig. Jag tycker inte om när tårtor är för söta och torra.
Tårtbotten hade jag färgat fint rosa.

Recept på hallonmoussen kommer inom kort.

Tårtdekoration Sockerväska

Ticket tårta

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar