tisdag 17 december 2013

Julbak och julgodisi mängder!

Den senaste tiden har jag direkt från jobbet rusat hem till köket!
Jul förberedelserna är i gång.
Jag har gjort julgodis, julkakor, födelsedagstårtor mm.


Julgodis

Julgodis
Jag har bakat Pepparkakor Saffranskakor, gjort hemmagjorda Ferrero rocher, brändamandlar, apelsinknäck, Apelsinchoklad rullar, Skumtomtefudge (knäck), Chokladfudg och marsipantomtar.


Apelsinchokladrullar är en av mina favoriter som jag gör varje år!
Receptet  och en steg för steg beskrivning på dessa hittar ni i detta inlägg.

Apelsinchokladrulle
Apelsinchokladrullar en av mina favoriter!

Apelsinchokladrulle

Pepparkakor är precis som saffran så mycket jul som de kan bli. Därför är pepparkakor ett stort måste i december. Och för att göra något annat med saffran så gjorde jag Saffranskakor med.

Saffranskakor
Saffransängel

Saffranskakor
Saffransstjärnor

Pepparkakor
Pepparkakor

Pepparkakor



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar