onsdag 4 december 2013

Monster High Tårta!

I helgen hade min kära brorsdotter Emilia sitt kalas. Emilia fyller 7 år senare i december så hon hade sitt kalas i Lördags. Redan förra året sa hon att hon vill ha en Monster High tårta nästa gång.
Jag måste erkänna att jag hoppades på att hon skull ändra sig. Men nej, hon stod fast vid sitt beslut och Monster High fick det bli.
Och till min förhoppning tycker jag det var kul att göra tårtan. Jag var lite orolig då jag inte kan göra människofigurer.
Jag valde att göra "Draculaura" sittandes på tårtan. Valet var enkelt, jag visste bara hur "Draculaura" såg ut.

Tårtan var fylld med Choklad ganache och hallon. Jag såg för ett tag sedan hur Caroline på St Heaven Street hade gjort en tårta med överaskning. Så fort jag såg hennes tårta kände jag att den här fantastiska idén vill jag också göra. Tack Caroline :)

Överraskningen ser ni när ni skrollar ner :)

Monster High tårta

Monster High tårta

Monster High tårta

Tårtan är täckt med svart marsipan och dekorationerna har jag gjort i  Wilton sockerpasta som finns att köpa på Lyckas med mat.
Jag tycker att Wilton sockerpasta är så lättarbetad och bra. Nu gör jag så gott som alla mina sköra och pilliga dekorationer med den. jag kan rekommendera den för alla att testa den.
Sedan har jag pimpat tårtan med sockerkulor och döskallen med ätbara silverstenar.

Nu till överraskningen ........................


Monster High tårta

Monster High tårta

En överraskning som uppskattas så mycket men är så enkel att göra.


  1. Skär bara ut en ring med en utstickare i det mittersta lagret av tårtbotten som bilden nedan visar.
  2. Fyll på med godis och slutligen lägg på det översta lagret och täck tårtan som vanligt.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar