tisdag 3 december 2013

Pepparkakshus!

Idag blev jag äntligen klar med mitt pepparkakshus efter att ha arbetat med den i tre dagar.
Jag har länge funderat på hur jag vill ha mitt hus och alternativen var många.
Tillslut satte jag mig ner och ritade ner idéerna och resulterade i ett evigt skissande (kändes det som), klippa ut ritningar, baka baka och baka och till sist dekorera.
jag visste från början att jag inte vill blanda färger utan vill bara spritsa med kristyr och eventuellt ha få dekorationer i form av sockerkulor på julgranen.
Sedan tyckte jag att det var ett måste att mitt hus ska ha ett bord utanför där det står en plåt med nygräddade lussekatter och pepparkakor som ska svalna och bara vänta på att få bli uppätna.


Pepparkakshus
Framsidan av pepparkakshuset

Pepparkakshus
Baksidan av huset
Pepparkakshus
Plåt med nygräddade lussekatter och pepparkakor


Pepparkakshus
Sidan av huset


Pepparkakshus
Julgranen i trädgården

Pepparkakshus
Sidan av hustet


Pepparkakshus

Pepparkakshus



4 kommentarer :

  1. Vilket projekt och vilket tålamod du måste ha :)
    Väldigt fint pepparkaks hus nästan som ett "Madickenhus"
    :)-Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin! Man kan säga att mitt tålamod fick sig en omgång :)
      Skönt att man slipper göra fler i år. Nu kan jag vila i ett år :)

      Radera