torsdag 30 oktober 2014

Från antik till vildmark. BAKVERK FÖR ALLA TILLFÄLLEN.

Igår fick jag en jätte fin och intressant bakbok med posten som kom från Mässrestauranger. Jag blev så glad när den dök upp i brevlådan. Jag älskar bakböcker. 

Boken är en samling av 46 bakverk som är inspirerade av olika evenemangen som sker på Stockgolmsmässan. 
Det som är speciellt och kul med boken är upplägget med varje kapitel som står för en egen mässa och att boken har en egen del med konditorens favorit redskap, bra att ha i skafferiet, omvandlingstabell mm.



De mässor som har varit inspiration till kapitlen i denna bok är:
Allt för hälsan
Former
Nordbyggmässan
Nordiska trädgårdar
Mc-mässan
Bak- och Chokladfestivalen
Allt för sjön
Hem och Villa
Vildmarksmässan
Underbarabarn
Antikmässan
Mitt kök mässan


Jag längtar redan till att få testa recepten från boken. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar