onsdag 8 oktober 2014

Halloween pyssel

Idag har jag spenderat mycket tid i köket.
Jag började med en lång promenad till min väninnas bageri Alicekonditori.

Med kavlarna 

Förutom skratt lyckades vi jobba med.


Där började vi lite sakta med att göra lite gott inför Halloween. Vi gjorde lite olika höstblommor och löv i sockerpasta samt arraksbollar i form av spöken, spindlar, häxhattar och pumpor.
Om några dagar ska vi fortsätta med tårtor och mer inför Halloween.
Vi tyckte båda att det vore kul att samarbeta i år. Vi har jobbat ihop förr och det fungerade så bra och vi hade så kul ihop.
Mer bilder på bakverken kommer imorgon.

Alicja med våra skapelser

Den otäcka Halloween hörnan



Sedan hämtade jag brorsdottern i skolan för att baka kakor från boken "Nytt fikabröd" som jag fick på bak och chokladmässan förra veckan och skrev om några dagar sedan. Tack Jessica och Maria.
Ååååå så goda kakorna från dessa recept blir.

Nu tar jag igen mig och vilar medan jag har en tårtbotten i ugnen.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar