onsdag 26 oktober 2016

Dop dekorationer


Börjar med en gång att be om ursäkt för bildkvaliteten i detta inlägg. Men jag hade så oerhört mycket att göra att jag totalt missade att fota hur salen var dekorerad och det egentliga slutresultatet. Men fick med det mesta på lite "sämre" bilder.


Bakom lilla V hade vi gjort en ballongbåge med vita, mörkblå och ljusblå ballonger.
Framför Viktor i salen fanns en helium ballong i form av ett ljusblått hjärta med hans monogram som jag skrev om i tidigare inlägg. Fick tyvärrinte med ballongen på bild.
Jag hade även hängt upp 4 st Pompoms i taket. Två som jag hade köpt och två hade jag gjort själv.

Bordet hade vita dukar och i mitten hade jag satt en ljusblå dekorväv.

Servetterna vek jag och knöt ihop med ett blått siden band.


På buffé bordet hade jag ställt en dekoration med Viktors namn i samma still som monogrammet. Jag hade klippt ut hans namn i ett glitter silvrigt papper. I samma kruka satte jag tre pompoms som jag gjorde av tyll.


Varje bord hade en karaff med vatten som jag hade dekorerat med ett ljusblått sidenband och en krona.
Kronan hade jag gjort av trolldeg som jag brände i ugn. Detta tog sin lilla tid då dessa kronor dekorerade inte bara karafferna utan även skyltarna som stog vid varje maträtt och även den ena desserten. Så det blev en hel del kronor.

Vasen gjorde jag av vanliga glas burkar med en vit spets, ljusblå sidenband och en tyllblomma som jag hade gjort.


Vasen med blommorna var gjord av barnmatsburkar, spets,  sidenband och kronan jag nämnde ovan.

Eftersom det är svårt att få tag på riktigt blå blommor då de flesta skiftar i lite lila så köpte jag vanlig vit brudslöja som jag ställde två dagar tidigare i vatten med blå karamellfärg. När blomman dricker av vattnet börjar den ganska snabbt ändra färg till blå.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar