måndag 31 oktober 2016

Gör egna tofsar till dekoration DIY

Hej.
För ett tag sedan köpte jag äntligen sminkbordet som jag länge letat efter.



Sminkbordet är från 50-talet och väldigt tjejigt. Så när jag skulle inreda det ville jag behålla det gulliga och köpte små glasburkar till bomullspads, tops och sminkborstar. 
De två mindre glasburkarna dekorerade jag med små tofsar som är väldigt enkla att göra själv.



1. Vira runt ett snöre runt din hand eller ett annat föremål tills du får önskad tjocklek.

2. Ta av snöret från handen och vik den debet. Vira sedan runt ett par varv snöre längst upp som bilden visar.

3. Klipp isär längst ner så det bildas en tofs. Limma fast dekorationsstenar på det snöre du virade längst upp.

4. Sätt fast ett snöre i ugglan som bildades längst upp så du kan ha den som ett snöre att hänga upp i.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar