måndag 7 november 2016

Dessertbordet på dopet!

Hej.
Har ju helt missat att visa dessertbordet från dopet.




Precis som med dekorationerna till dopet så gjorde jag allt till dessertbordet själv förutom en kaka som min mamma bakade.


Jag bakade mördegskakor med kristyr och Viktors namn.



Cakepopsen gjorde jag med smak av punchrullar/dammsugare (receptet på dessa finns här). Återigen fanns kronan med som följde med som den röda tråden på dopet. Kronan gjorde jag i sockerpasta som jag färgade grå och sedan penslade med pärlemor pulver. Ni kan även se hur man gör cake pops här. Jag doppade där emot inte Cake popsen i choklad eller candymelts utan hade vit marsipan på dem Och sen doppade jag en bit i mörk choklad.



Kakan som min kärna mamma bakade är en blandning av två favorit kakor från Polen. Den äran är "Szarlotka" som är en äppelkaka Och den andra är "Sernik" som är en ostkaka. Mamma kombinerade ihop dessa och jag döpte om denna till "Serlotka".
Jisses så god den var. Tyvärr finns det ingen bild på denna.

För utom tårtan (som kommer i nästa inlägg) bakade jag ananas Cupcakes.


Utöver bakverken gjorde jag även en vanilj panacotta med blåbärspurė som serverades i små barnmats glasburkar.
Varje burk dekorerade jag med en krona i trolldeg och ett blått sidenband.





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar