tisdag 11 november 2014

Doptårta

I helgen fick jag äran att göra tårtor till lilla Nelles dop. Nelles mamma ville ha två tårtor och det var ganska fritt på hur tårtorna skulle se ut. Önskemålet var att tårtorna skulle ha en bebis, en nalle, blommor, babyskor och en katt.

Doptårta med nalle


Idag tänkte jag beskriva tårtan med nallen på.

Nallen är gjord i Rice krispies treat som jag sedan täckte med sockerpasta. En steg för steg beskrivning på hur jag gjorde nallen kommer i ett senare inlägg.

Doptårta med nalle


Det kommer också kommen steg för steg beskrivning på hur ni kan göra babyskorna. Både dessa och blommorna gjorde jag i sockerpasta.

Tårtan hade vaniljbottnar och var fylld med lemoncurd och passionsfruktsmousse.
Jag spacklade tårtan med vaniljsmörkräm och täckte den med vit sockerpasta.

Doptårta med nalle


Tårtans kanter quiltade jag och dekorerade men små blommor i sockerpasta och små sockerpärlor.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar