fredag 1 mars 2013

Sammanfattning av Vintern 2013

Eftersom det idag är första mars alltså vårens första månad så känns det extra kul att sammanfatta vintern som har varit detta år. Nu är det vår och det är nya tag som gäller, så känner jag i alla fall :)
Min blogg är ganska ny men det känns som om jag redan hunnit med så mycket.

Så här har min vinter 2013 på bloggen varit.



Jag har hunnit med att göra mina första Biskvier, jag har bakat Chocolate chip cokies, Semlor och Paj på pinne.
Chocolate chip cokies, Semlor, paj på pinne, Biskvier





Jag har hunnit med att baka Semlor ett par gånger under januari och februari. Semlor är ju så underbara så så klart ska dessa godsaker bakas flera gånger på säsongen. Jag har även här på bloggen visat hur man kan "Piffa upp Semlor".

Semlor





Årets första tårta blev en tårta med Egypten tema då jag och mina vänner firade "Ett års kalas".
Kalaset var på ett årsdagen som jag och mina vänner var på semester i Egypten och träffade där ett par som idag har blivit som familj och bra vänner till oss. Och det är klart att man ska fira vänner som man träffar i en annan världsdel men som bor så nära. 

Tårta med Egyptentema





Januari bjöd även på två födelsedagar i min familj då både min mamma och min bror fyllde år och skulle firas med tårta. Min mammas tårta är den tårtan som jag är mest nöjd av alla tårtor jag har gjort :)
Till denna tårta visade jag även en Steg för steg beskrivning hur man gör rosor i sockerpasta.

Vit Födelsedagstårta




Tårtan till min bror ville jag få i lite seriösare färger men ändå söt. Så det fick bli en tårta med Mirandanalle.

Tårta med Mirandanalle




Sedan blev det dags för Alla hjärtans dag. Här hemma firades det alla hjärtans dag i en vecka då jag hade en hel del till att förbereda, baka lite kärlek till arbetskollegorna där den ena gången fick de smaka på kärlekrosa Macarons, baka och göra praliner till min kära sambo och bjuda hem vänner på alla hjärtans dag fika.

Alla hjärtans dag fika


Jag har så klart hunnit att dela med mig av lite recept här på bloggen med.

Nu vill jag önska alla en härlig och sockersöt vår.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar